lin1989.reismee.nl

Vietnam

Ondertussen zit mijn vrijwilligerswerk er alweer op. In totaal heb ik vier weken in Ho Chi Minh gezeten en ik moet zeggen dat is genoeg. Wat een drukte in die stad en wat een scooters en moterbikes! Mijn vrijwilligerswerk startte in een weeshuis in Ho Chi Minh, de eerste dag was heavy. De kids komen amper de deur uit en zitten de hele dag min of meer opgesloten in een kamer. Ze eten, spelen en slapen in dezelfde ruimte. Bedden zijn er niet, ze slapen op de grond en ik kan je vertellen dat ligt niet confortabel. Mijn taak was om te spelen met de kids, ze positieve aandacht te geven en ze wat engels te leren. "s Ochtends begon ik met de kids van 2 tot 5 jaar, tijdens lunch hielp ik bij de baby's en in de middag gaf ik engelse les aan de wat oudere kids. Tijdens de weken die ik er was waren er wat festiviteiten in het weeshuis, erg leuk om mee te maken. Zo werden de vrijwilligers uitgenodigd om te lunchen in het weeshuis met de "vaders". Het was een uitgebreide lunch met garnalen en bier om 11.00 uur, ja bier om 11.00 uur in een weeshuis. Op mijn laatste dag heb ik mijn kids en wie ik engels gaf mee naar de film gekomen. Fantastisch om te zien dat sommigen nog nooit in een bioscoop zijn geweest of een roltrap hebben gezien. In mijn laatste week werd er een jongentje voor de deur van het weeshuis gevonden. Amper 4 dagen oud, te schattig maar ook zielig omdat je weet dat de toekomst van deze jongen niet al te rooskleurig zal zijn. Na drie weken in het weeshuis te hebben gewerkt, heb ik nog een week gewerkt in een daycare voor kinderen met een handicap. Het was interessant om te zien hoe groot de verschillen zijn met hier en in Nederland. We hebben geprobeerd om een snoezelruimte op te zetten, hopelijk pikken ze dat verder op! In de weekends was het funtime tijd. We zijn naar Mui Nee geweest, waar we lekker hebben gechilled aan het strand en de zandduinen onveilig hebben gemaakt op een quad. Door de weeks was het vooral op tijd naar bed en af en toe een biertje in de 4000th bar. Een biertje hier kost omgerekend naar euro's 20 cent. Ook de karaokebar was al snel weer gevonden. Ik heb weer veel mensen leren kennen en na vier weken was het tijd om weer afscheid te nemen. Vooral de locals die ik heb leren kennen zal ik missen! Afgelopen weekend zat ik in Da lat een bergstadje, hebben daar wat rondgetoerd op een motorbike (uiteraard achterop). Het was er heerlijk koel, soms iets te koud maar het was lekker om weer eens een trui aan te hebben. Op dit moment zit ik in Nha Trang, waar ze mooie stranden zouden moeten hebben, die hebben we helaas niet echt gevonden. Wat we wel gevonden hebben zijn goedkope buckets drank en heerlijk eten! Vanavond nemen we de nachtbus naar Hoi An een rit van 12 uur...

Enjoy today en tot later!

Reacties

Reacties

maya

Klinkt weer geweldig allemaal! En wat maak jij veel mee.
Geniet van de buckets! En sterkte in de bus ;)

Rilana

Hallo, mijn naam is Rilana en in februari ga ik samen met mijn vriend naar vietnam voor 3 weken. we willen een rondreis maken van Hanoi naar Ho chi Min, Mijn wens is om daar een weeshuis te bezoeken en daar een dag door te brengen en al mijn liefde en cadeautjes aan hun te geven.
Nu zou ik graag van jou willen weten of dat dit kan voor 1 dag en waar ik het weeshuis kan vinden. ik weet dat er heel veel weeshuizen zijn maar ik zal toch een moeten kiezen.

Ik hoor graag van je en misschien ook nog verdere Must see places. ( dit word namelijk mijn eerste grote en verre reis)

Groetjes Rilana

Elma

Hoi Lin, zat zo maar even wat te kijken op de laptop en bedacht dat het alweer een tijdje geleden was dat ik wat van je las en jahoor er staat weer een leuk verslag. Wat een indrukken weer......ervaringen die je nooit meer zal vergeten. En nu naar Hoi Nan? Ik ga zo maar eens opzoeken waar dat ligt, nou ik ga vanavond naar Breda het is wat dichterbij (voor mij). Nou meisje, tot de volgende keer maar weer enne...be careful!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!