lin1989.reismee.nl

upedate

Even een korte update van de afgelopen maanden. De site van reismee lag eruit vandaar dat de vorige verhalen verdwenen zijn en ik geen nieuwe kon plaatsen. Vorige maand zat ik een maand in Indonesië. Ik heb de meeste dagen doorgebracht op bali maar ben ook naar lombok en gili geweest. Het was mijn eerste echte bacpackavontuur met je rugtas op zoek naar een slaapplek. Verschillende homestays bekijken om vervolgens de beste qua prijs eruit te kiezen. Verder heb ik vooral op het strand gelegen en gepartyed, gelukkig was er een mac voor het nodige katervoedsel. Mijn eerste scooteravontuur heb ik ook beleefd op bali, het is even wennen qua verkeer. Rechts, links inhalen, lopen , fietsen, scooteren op de grote weg het kan hier allemaal. Mijn eerste duikavontuur van deze reis was ook op bali, ik heb mijn padi open water gehaald dus kom maar op met al die duikexcursies. De eerste verzoeken om met mij op de foto te mogen heb ik ook gehad. Ik vraag me dan ook af bij hoeveel mensen ik al op de camera sta aangezien ze ook ongevraagd foto's van je maken terwijl je op het strand ligt of op straat loopt. Op dit moment zit ik alweer twee weken in Maleisië. Ik heb de eerste dagen doorgebracht in Kuala Lumpur om vervolgens door te reizen naar cameron highlands. Hier ben ik de bergen in geweest, heb de thee plantages bekeken en heb een tocht gedaan door het mossy forrest. Daarna heb ik heerlijk een week doorgebracht op de perhentian islands, wat een paradijs. Met een kano zijn we naar de afgelegen strandjes gegaan, echt een expeditie robinson gevoel! En wat een lekker eten hebben ze hier in Maleisië en dan vooral in penang. De afgelopen dagen heerlijk gegeten, georgetown bekeken en biertjes gedronken met de lokale bevolking. Ik lig wel goed in de markt hier bij de lokale mannen dus mocht ik mijn Australische surfdude niet vinden...... ;). Vandaag aangekomen op langkawi waar ik tot 1 augustus blijf daarna vlieg ik naar borneo! Ik heb ongeveer 3 weken voor borneo daarna paar dagen Singapore om mijn visum voor vietnam te regelen. In vietnam ga ik vrijwilligerswerk doe, ik ga kinderen met een handicap begeleiden. Het alleen reizen bevalt me tot nu toe prima, ik heb al zoveel mensen uit verschillende landen leren kennen. En ik moet soms moeite doen om eens even alleen te zijn. Het slapen in dorms valt me ook alles mee, gelukkig nog geen bedbugs gehad zoals andere vele backpackers. Ratten muizen kakkerlakken en ander ongedierte gelukkig ook nog niet gehad. De geckos zitten wel overal en natuurlijk de mosquitos. Geniet van jullie zomerse temperaturen en 1 meevaller hier regent het ook af en toe het is niet alleen maar zonneschijn. Liefs

Reacties

Reacties

Marjolein

Hey Lin,
Goed om te lezen dat je geniet van je avontuur! En wat je allemaal mee maakt! Heel veel plezier nog! En ik hou je blog in de gaten!

Xxxx

Helma

Hallo Linda,
leuk weer eens iets van je te horen, en zo te lezen geniet je met volle teugen. Veel succes straks met je vrijwilligerswerk in Vietnam.
Groetjes van ons Anton en Helma

Cors int Veld

Leuk dat we je avonturen weer kunnen volgen,geniet van je reis en veel succes in Vietnam.

Elma

Hoi Lin,

Wat een wereldburger wordt je toch. Heerlijk om je belevenissen te kunnen volgen. Zo af en toe heb ik het gevoel een goed boek te lezen. Heb je die Aussie nog gevonden? Veel succes in Vietnam, want dat is het leuke aan jou, dat je tussendoor ook nog vrijw.werk doet.
Ik stap morgen op de fiets voor een ritje zeeland, niet zo spectaculair als jouw reis, maar ook leuk. Dag meissie,veel plezier en be careful!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!